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게임/hs

하스스톤 7.1 밸런스 패치와 메타 전망.



영혼 발톱 코스트 1코->2코

신참 해적 단원 체력 2->1




어그로 전사는 거의 대부분 죽을 듯. 1코 3/2랑 3/1 차이는 어마어마함. 

영능 및 기타 수많은 1딜에 짤려 나갈 거기 때문에 1코에 3/2나와서 2~3대 맞으면 겜 터지는 어처구니 없는 상황은 이제 더이상 안나올 듯. 


도적은 칼잡이 강도가 가성비도 좋고 패치스와 같이 쓰면 덱압축도 되서 신참을 안 쓰더라도 해적은 계속 쓸 듯. 


주술사는 이미 해적 안 쓰는 미드레인지 덱들도 많고, 안 써도 트로그-토골이라는 든든한 1-2코 라인 덕분에 1-2코 템포플레이에 큰 지장은 없을 듯. 

대신에 해적-어그로덱이 약해져서 기존의 미드레인지 비취덱을 더 강화시켜서 쓸 듯. 


영발 너프도 역시 치명적이다. 사실 기존 영발이 워낙 사기였다. 영능 눌러서 1/4 확률로 천토가 뜨면 게임을 이기게 만드는 좆망운빨카드. 3딜 번개화살이 1코+1과부하인데, 1코 무기끼고 천토 운빨 잘뜨면 3딜을 3번 찍는 게 말이 안 됐다. 

근데 2코로 너프되면 아무도 안 쓸 듯. 원래 쓰던 비취 발톱도 쓸 만해서 해적, 영발 너프에도 여전히 씹랄은 1티어를 유지할 거로 보임. 



해적-어그로덱이 죽으면 그 어그로덱의 빈 자리는 아마도 관짝에 들어가있던 위니흑마 AKA 좆니좆마가 메꿀 거임. 이제 1코 3/2는 흑마밖에 없고, 말체임프나 영불, 둠가드, 식기골렘 등으로 '사기'만 친다면 아직도 강력한 어그로덱임.


혹은 완전 땅속에 묻힌 사냥꾼, 성기사, 전사의 떡대들이 느려진 메타의 덕을 보고 부활할 지도 모르겠다. 극초반 어그로덱에 템포싸움에 밀려서 줘터지지만 않는다면 하수인 스탯과 덱파워로 밀어붙이는 잠재력은 강력함. 


은근히 해적전사에 약했던 용사제가 날아오를 수도 있다. 후반가면 비취덱이나 리노덱에 뒷심이 달리긴 하나, 1코부터 5코까지 템포로 압박하고 브란+용기병 비밀요원, 황천의 원령 역사가로 뒷심 챙기면 원래 쎘다. 물론 1코부터 5코까지 필드 싸움을 압살해야 가능한 시나리오. 


전체적으로 리노덱은 상성상 원래 비취덱에 약하니 비취덱이 득세를 할 거라고 보는데, 도적은 굳이 비취를 쓸 이유가 없고, 남은 건 노루랑 쓰랄인데, 1코부터 템포플레이 가능한 쓰랄이 비취미러전에선 노루를 압살함. 



결론은 패치 일주일 정도 시간이 지나면 미드 비취쓰랄이 랭크를 지배할 거고 사람들은 " 씹랄 아직도 안뒈졌네. 좆망겜 " 하면서 다시 BB를 욕하게 될 것임.   



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Update 7.1 Ranked Play Changes – Floors

We’re continuously looking for ways to refine the Ranked Play experience. One thing we can do immediately to help the Ranked Play experience is to make the overall climb from rank to rank feel like more an accomplishment once you hit a certain milestone. In order to promote deck experimentation and reduce some of the feelings of ladder anxiety some players may face, we’re introducing additional Ranked Play floors.

Once a player hits Rank 15, 10, or 5, they will no longer be able to de-rank past that rank once it is achieved within a season, similar to the existing floors at Rank 20 and Legend. For example, when a player achieves Rank 15, regardless of how many losses a player accumulates within the season, that player will not de-rank back to 16. We hope this promotes additional deck experimentation between ranks, and that any losses that may occur feel less punishing.

Update 7.1 Balance Changes

With the upcoming update, we will be making balance changes to the following two cards: Small-Time Buccaneer and Spirit Claws.

Small-Time Buccaneer now has 1 Health (Down from 2)

The combination of Small Time Buccaneer and Patches the Pirate has been showing up too often in the meta. Weapon-utilizing classes have been heavily utilizing this combination of cards, especially Shaman, and we’d like to see more diversity in the meta overall. Small Time Buccaneer’s Health will be reduced to 1 to make it easier for additional classes to remove from the board.

Spirit Claws now costs 2 Mana (Up from 1)

Spirit Claws has been a notably powerful Shaman weapon. At one mana, Spirit Claws has been able to capitalize on cards such as Bloodmage Thalnos or the Shaman Hero power to provide extremely efficient minion removal on curve. Increasing its mana by one will slow down Spirit Claws’ ability to curve out as efficiently.

These changes will occur in an upcoming update near the end of February. We’ll see you in the Tavern!